About

Monday 19 March 2012

Manfaat Minyak Kelapa Dara

.


Manfaat Minyak Kelapa Dara

Minyak Kelapa Dara adalah 100% Organik, diakui oleh Doktor di seluruh dunia tentang kehebatannya, bersifat anti virus & anti bakteria, boleh merencatkan virus HIV, tiada kolestrol, tidak menyebabkan kegemukan, menurunkan darah tinggi & kencing manis, tiada kesan sampingan, Diakui di seluruh DUNIA sebagai makanan berfungsi pada abad ke 21.

Manfaat minyak kelapa secara terperinci:

Penjagaan Rambut: Minyak kelapa merupakan salah satu nutrisi semulajadi terbaik untuk rambut. Ia membantu dalam pertumbuhan rambut yang sihat memberikan mereka kulit yang berkilat. Urutan kepala yang kerap dengan minyak kelapa memastikan bahawa kulit kepala anda bebas kelemumur, kutu dan telur kutu, walaupun jika kulit kepala anda kering. . Ia sangat baik dan membantu dalam pertumbuhan semula rambut yang rosak. Ia juga menyediakan protein penting yang diperlukan untuk menyuburkan rambut yang rosak. 


Penjagaan Kulit: Minyak kelapa adalah minyak urut yang sangat baik untuk kulit. Ia bertindak sebagai pelembap yang berkesan pada semua jenis kulit termasuk kulit kering. Minyak Kelapa Dara tidak ada  kesan sampingan pada kulit oleh itu Minyak Kelapa Dara adalah satu penyelesaian yang selamat untuk mencegah kekeringan dan kulit mengelupas. Ia juga melambatkan kedutan, dan kendur kulit yang biasanya terjadi bila umur meningkat. Minyak kelapa juga membantu dalam merawat pelbagai masalah kulit termasuk psoriasis, dermatitis, ekzema dan jangkitan kulit lain. Oleh itu, minyak kelapa dijadikan bahan asas pelbagai produk penjagaan badan seperti sabun, losyen, krim, dll, yang digunakan untuk penjagaan kulit.

Penyakit jantung: Terdapat  tanggapan di kalangan orang ramai bahawa minyak kelapa tidak baik untuk jantung. Ini adalah kerana ia mengandungi kuantiti emak tepu yang banyak. Walau bagaimanapun, minyak kelapa adalah bermanfaat untuk jantung. Ia mengandungi kira-kira 50% asid laurik, yang membantu dalam mencegah pelbagai masalah jantung termasuk tahap kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi.

Menurunkan berat badan: minyak kelapa adalah sangat berguna dalam mengurangkan berat badan.. Ia juga mudah dihadam dan ia membantu dalam sistem tiroid dan enzim berfungsi dengan sihat. Lebih-lebih lagi, ia meningkatkan metabolisme badan dengan menghapuskan tekanan pada pancreases, dengan itu membakar lebih banyak tenaga dan membantu orang yang obes dan berlebihan berat badan mengurangkan berat badan mereka. Oleh itu, orang yang hidup di kawasan tropika pantai, yang makan minyak kelapa harian seperti minyak masak utama mereka, biasanya tidak lemak, gemuk atau berlebihan berat badan.


Penghadaman:Minyak kelapa membantu dalam memperbaiki sistem penghadaman dan sekaligus menghalang perut dan masalah penghadaman yang berkaitan termasuk sindrom usus. Lemak tepu yang hadir dalam minyak kelapa mempunyai sifat anti mikrob dan membantu dalam mengatasi pelbagai bakteria, kulat, parasit dan lain-lain. Minyak kelapa juga membantu penyerapan nutrien lain seperti vitamin, mineral dan asid amino.

0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

 

Followers

Info Catalyst

View My Stats