About

Monday 3 September 2012

Mengandung , Berpantang & Menyusukan.

.


Ramai yang bertanya pada ekin tentang kesan VCO terhadap kandungan bagi ibu mengandung. Mula - mula sekali nak diingatkan VCO ini adalah 100% dari minyak kelapa dara  & 100% organik , So pada bakal2 ibu janganlah risau ada kesan negatif pada kandungan anda. Khasiat dari minyak Kelapa Dara akan memberi banyak manfaat kepada si ibu dan juga bayi anda. so sama2 lah kita manfaatkan khasiat VCO ini untuk kesihatan kita.

Ekin pon ada customer ibu mengandung start makan VCO masa kandungan 6 bulan , Allhamdullilah sekarang dah selamat melahirkan anak sulung dia. 


Sewaktu mengandung 
  • VCO akan membekalkan tenaga, membuat kita kelihatan lebih ceria dan insyaAllah memudahkan bersalin. Pengambilan minyak kelapa merupakan antara petua untuk memudahkan proses kelahiran. Ia juga boleh mengelakkan jaundice kepada baby. Masalah strechmark dapat dikurangkan atau lebih baik lagi jika anda sapukan pada bahagian yang bermasalah.

Sewaktu menyusukan 
  • Makan VCO seperti biasa baby akan mendapat khasiat VCO dalam masa yang sama untuk kulit yang putih bersih. sapukan VCO untuk rambut baby supaya cepat tumbuh. Kandungan asid laurik dalam VCO sangat baik untuk mencegah virus dan bakteria untuk menyerang ibu dan anak. 

Semasa Dalam Pantang 
  • Juga amalkan VCO seperti biasa, Tiada pantang/bentan. Jadikan VCO sebagai makanan tambahan anda setiap hari. Badan akan sentiasa bertenaga untuk menjaga anak kecil :) dan yang penting kulit sentiasa lembab dan tidak kering  anda juga boleh ambil collagen sewaktu menyusukan dan dalam tempoh berpantang. Tiada masalah 


0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

 

Followers

Info Catalyst

View My Stats