About

Tuesday 3 September 2013

KESAN KEKURANGAN KOLAGEN

.



Kolagen adalah satu protein  penting  bagi tisu sokongan dalam tubuh manusia, berfungsi sebagai agen yang menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. Semakin kita berusia kandungan kolagen dalam tubuh juga akan berkurangan dan menyebabkan kulit berkedut dan kendur, mata semakin kabur, sendi akan sakit serta banyak organ lain yang mengandungi kolagen akan turun prestasinya .

Dalam kehidupan seharian, kita juga ada mengambil kolagen secara tidak langsung dalam makanan yang diambil seperti telur, salmon, bayam, tomato dan sebagainya tetapi masih tidak mencukupi. Oleh itu, pengambilan kolagen tambahan amat perlu apabila usia menjangkau 25 tahun, peratus kolagen akan berkurangan mengikut peningkatan usia.

So, ekin sarankan agar anda diluar sana mengamalkan pengambilan kolagen dalam diet makanan harian untuk menjaga kecantikan luaran dan dalaman kita. Pengambilan kolagen bukannya jalan untuk kita mengelak menjadi tua tapi sekurang-kuarangnya ia boleh melambatkan kesan penuaan terutama sekali kedutan pada muka dan kulit. Jadi sesiapa yang dah mula nampak kesan kedutan pada muka tu bolehlah bertindak sekarang sebelum terlambat ye! Usaha tangga kejayaan! Yeah...Selamat Mencuba!

Untuk info Collagen Catalyst KLIK SINI

 

0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

 

Followers

Info Catalyst

View My Stats